پنج شهربازی بزرگ جهان

بزرگترین پارکهای تفریحی جهان با سرگرمی های مثال زدنی!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

راه های فوق العاده زیادی برای گذراندن یک روز تعطیل وجود دارد، مهم نیست در کجای دنیا هستید. هر مکان فعالیت های منحصر به فردی را به شما ارائه می دهد، اما چیزی که در اکثر موارد بین این تفریحات مشترک است، پارکهای تفریحی هستند. یکی از بهترین راه ها برای گذراندن آخر هفته یا یک روز تعطیل، بازدید از یک شهربازی است و صدها دلیل برای آن وجود دارد. مساله ای که برخی از مردم متوجه نمی شوند، این است که پارک های تفریحی می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، حتی اگر دیگر بچه نباشید و به همین دلیل است که شهر بازیها از ابتدای شکل گرفتنشان تا به امروز یکی از تفریحات محبوب در سراسر جهان هستند. این پارک ها سالانه میلیون ها نفر را جذب می کنند تا ماجراجویی های خود را تجربه کنند. پارکهای تفریحی همواره پر از فانتزی، هیجان و ماجراهای به یاد ماندنی هستند. شهربازیهای بسیار زیادی در جهان وجود دارد که به روش ها و دسته بندی های مختلف رتبه بندی شده اند. شما می توانید بزرگترین پارکهای تفریحی جهان را به روش های مختلف اندازه گیری کنید. اما، اگر به دنبال یک استاندارد طلایی برای بزرگترین و جذابترین هایشان هستید، از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بزرگترین شهربازیهای جهان را به شما معرفی کنیم.

1. شهر بازی والت دیزنی، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا
شهر بازی والت دیزنی تقریباً به اندازه شهر سانفرانسیسکو است و مساحت آن برابر 25000 هکتار است. شهربازی یا پارک تفریحی دیزنی لند در کالیفرنیای ایالت متحده آمریکا قرار دارد. ساخت این پارک از سال ۱۹۱۳ آغاز شد. مالکیت این پارک تفریحی متعلق به کمپانی والت دیزنی است و در سال ۱۹۵۵ بازگشایی شد. در این پارک تفریحی شخصیت های کارتونی کمپانی والت دیزنی مانند سفید برفی، سیندرلا،تینکربل و … حضور دارند و نقش شخصیت های خود را که در کارتون های دیزنی دارند ایفا می کنند. این شهر بازی آنقدر بزرگ است که دارای یک شبکه اتوبوسرانی خصوصی و نیز بزرگترین پارکینگ جهان است. در آن بیش از 70000 نفر مشغول به کار هستند و چهار پارک موضوعی مختلف به نام‌های هالیوود، پادشاهی جادویی، پادشاهی حیوانات و اپکوت دارد. دارای دو پارک آبی بلیزارد بیچ و تایفون لاگون و همچنین شامل مرکز خرید خود به نام دیزنی اسپرینگز است و فهرست بلندبالایی از سواری‌ مانند کوه فضایی، دزدان دریایی کارائیب، پرواز آواتار، ترس از برج و موارد دیگر را شامل میشود. در اینجا حال و هوای کلاسیک و آثار دیزنی به وضوح حس شده و دنیایی از سرگرمی و شادی را در قلب خود برای کودکان و بزرگسالان فراهم کرده است. این پارک نیز توسط خود والت‌دیزنی طراحی شده و در نوع خود کم‌نظیر و قابل توجه است.
2. دیزنی لند پاریس، اروپا
دیزنی لند پاریس در زمینی به مساحت ۲۲۳۰ هکتار و حدود ۵۰ کیلومتر بیرون از پایتخت پاریس قرار گرفته است.ساخت این مجموعه تفریحی در سال ۱۹۸۸ با هزینه ۳/۲ میلیارد دلار آمریکا آغاز شد. در آوریل ۱۹۹۲ پارک به شکل رسمی افتتاح شد. دیزنی پاریس شامل دو پارک به نام‌های پارک دیزنی‌لند و پارک استودیو والت‌دیزنی می‌شود که رو به ‌روی هم قرار دارند. مجموعاً در هر دو این پارک‌ها بیش از ۵۰ تفریح هیجان‌انگیز وجود دارد. اگر برای لذت‌ بردن از این پارک تنها یک روز فرصت دارید، باید برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید اولویت‌هایتان را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما ضروری است. در سال 2017 بیست و پنجمین سالگرد خود را جشن گرفت. در طول این سال ها، حدود 320 میلیون نفر از این مکان دیدن کردند و آن را به پربازدیدترین پارک موضوعی در اروپا تبدیل کردند.
3. دیزنی لند شانگهای، چین
دیزنی لند شانگهای جدیدترین دیزنی است که در سال 2016 افتتاح شد. مساحت سایت آن حدود 1000 هکتار است. در بخش‌های مختلف این دیزنی لند هم نماد شخصیت‌های کارتونی و هم معماری اصیل شانگهای را می‌توانید ببینید. این پارک دارای تم دزدان دریایی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان جذاب باشد. در مجموع ۷ تم در این پارک وجود دارد که می‌توانید با قدم زدن و عکس گرفتن در این پارک‌ها لحظات به‌یادماندنی را برای خود و همراهانتان ثبت کنید. دیزنی لند شانگهای همچنین دارای بلندترین قلعه در بین دیزنی لندهای جهان است. نقاشی‌های داستانی بسیاری نیز در دیوارهای آن به چشم می‌خورد. این پارک دارای مجسمه‌هایی از کارتون‌ها و شخصیت‌های داستانی متفاوت است. قلعه موجود در این پارک نیز از دور بسیار جذاب به چشم می‌آید و دیدن آن می‌تواند برای بزرگسالان و کودکان بسیار جالب باشد.

4. دیزنی ‌لند توکیو، ژاپن
دیزنی ‌لند توکیو اولین دیزنی لند در خارج از آمریکا است که در سال ۱۹۸۳ میلادی در توکیو افتتاح گردیده و در سال ۲۰۰۱ به طور رسمی بازگشایی شده است.. این دیزنی ‌لند یکی از زیباترین دیزنی ‌لندهای دنیا محسوب می شود، مساحت آن ۱۱۵ هکتار  و در منطقه (اوریاسو، چیبا) در حومه شهر توکیو در ژاپن است. با اینکه خارج از شهر قرار دارد ولی به دلیل مجاورت ایستگاه مترو دسترسی بسیار آسانی خواهید داشت. هر سال جشن ‌های متعددی در دیزنی ‌لند توکیو برگزار می شود که در این جشن‌ ها شخصیت ‌های Tokyo Disneyland با‌ لباس ها و آرایش های عروسکی نمایش برگزار می کنند. این مجموعه تفریحی بزرگ شامل ۷ بخش مجزا که ورلد بازار، کریتر کانتری، توون تون ، توماورو لند، فانتزی لند، وسترن لند و سرزمین ماجراجویی هستند.
5. یونیورسال استودیو، سنگاپور
پارک یونیورسال استودیو سنگاپور با مساحتی حدود 49 هکتار یکی از بهترین پارک های موضوعی جهان است که در آن تقریبا ۲۲ بازی مهیج و جذاب وجود دارد که می تواند برای شما سفری لذت بخش را به ارمغان بیاورد. شما در این پارک زمان را فراموش خواهید کرد و فکر خواهید کرد تنها چند ساعت از ورودتان گذشته است! در استودیو جهانی سنگاپور می توانید با شخصیتهای کارتونی مورد علاقه خود عکس بگیرید و همچنین می توانید جشن های تولد و عروسی خود را هم در این مجموعه تفریحی برگزار کنید. بازی های این شهربازی آسیایی به ۷ قسمت تفریحی مختلف تقسیم شده اند که هر قسمت براساس فیلم ها و شخصیت های معروف سینمایی طراحی شده اند. این بخش ها عبارتند از :‌ هالیوود، نیویورک، شهر علمی تخیلی، مصر باستان، دنیای گمشده، شهر خیلی خیلی دور، جزیره ماداگاسکار. مرتفع ترین ترن هایترن های دوقلوی جهان که بر پایه سریال علمی تخیلی ناوبر فضایی گالاکتیا طراحی شده است یکی ازجاذبه های این شهر بازی است. همچنین قلعه سرزمین شرک و نمایش موزیکال غول ها هم از دیگر جذابیت های خاص این شهربازی هستند.
سخن پایانی:
شهربازی ها همیشه مقصدی برای یک روز سرگرم کننده بوده اند. یکی از اولین مواردی که در طراحی یک شهربازی باید مورد توجه قرار گیرد، اندازه آن است و باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که فضا را برای بازیهای مختلف فراهم کند و از طرفی وسایل بازی به خوبی چیده شده باشند تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد بدون پیوستن تصادفی بهترین انتخابها را براساس علایقشان داشته باشند. در این مقاله از ایران تاپ فایو پنج تا از بزرگترین شهر بازیهای جهان را به شما معرفی کردیم که برای رده های مختلف سنی بازیهای فوق العاده ای ارائه می کنند. شما تا کنون از کدام یک از این شهر بازیها دیدن کرده اید؟! خوشحال میشویم تا در قسمت نظرات، آنچه که تجربه کرده اید، با ما به اشتراک گذارید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید