۱۰ ایده خاص برای پذیرایی از مهمانان در روز عروسی

چگونه جشن عروسی خود را به شیوه ای فراموش نشدنی برگزار کنید؟!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

روز عروسی برای عروس و داماد همیشه به یادماندنی است و یکی از بهترین روزهای زندگی مشترکشان به شمار می رود. بعضی از عروسی ها به شیوه ای برگزار می شوند که خاطرات خوبی را برای مهمانان ثبت می کنند و برای همیشه در یادها باقی می مانند. این عروسی ها ترکیبی از جشن و شادی و سرگرمی هستند و مهمانان از کودکان تا سالمندان در چنین جشن هایی لذت می برند. در این مقاله ایده هایی جذاب برای پذیرایی از مهمانان در روز عروسی و برگزاری یک مراسم خاطره انگیز برای خودتان و مهمانان ارائه می دهیم. اجرای این ایده ها عروسی شما را به یک مراسم منحصر بفرد و به یادماندنی تبدیل می کند.
برای اینکه مراسم عروسی خاطره انگیزی برای مهمانان داشته باشید، ابتدا باید مشخص کنید چه کسانی به عروسی می آید. برای عروسی هایی که بیشتر اعضای آن ها دوستانتان هستند، می توانید ایده هایی صمیمانه و سرگرم کننده در نظر بگیرید، اما اگر جشن عروسی رسمی گرفته اید، باید با ایده های رسمی مراسمی خاص و به یادماندنی خلق کنید. در ادامه ده ایده مختلف برای پذیرایی از انواع مهمانان در روز عروسی ارائه می دهیم.


۱. اگر عروسیتان در پاییز و زمستان است، از بخاری های گرم فضای باز استفاده کنید
برگزاری عروسی در فضای آزاد حال وهوای دیگری دارد؛ اما در فصل های سرد، بخاطر سرمای هوا نمی توان از فضاهای باز برای عروسی استفاده کرد. البته راه هایی برای کنترل سرما وجود دارد. به عنوان مثال می توانید در بخش های مختلف فضا، بخاری مناسب قرار دهید. افراد به صورت گروهی دور بخاری ها جمع می شوند و دورهمی های کوچک خواهند داشت. مهمانان در این دورهمی های کوچک گل می توانند با همدیگر حسابی سرگرم می شوند. البته این برای سرمای معمول کافی است؛ در سرمای شدید، بهتر است عروسی را در فضای بسته برگزار کنید.


2. بهترین دی جی را برای مراسم خود انتخاب کنید
انتخاب موسیقی و پخش کننده موسیقی اهمیت بسیاری در شادی عروسی شما دارد. پیش از انتخاب دیجی، حتما مراسم های قبلی افراد مورد نظرتان را تماشا کنید. اگر هم قرار است پخش موسیقی ضبط شده داشته باشید، لیست آهنگ مناسبی انتخاب کنید.
برای جذابیت بیشتر مراسم عروسی می توانید از گروه های موسیقی محلی یا گروه های رقص محلی برای جشنتان دعوت کنید. اگر از قومیت خاصی هستید یا بخشی از مهمانانتان قومیت خاصی دارند، احتمالا رقص محلی یا مراسم منحصربفردی برای جشن ها در فرهنگ شما وجود دارد. با اجرای این فرهنگ های محلی و زیبا، بهترین پذیرایی را از مهمانان در روز عروسی انجام می دهید.


3. پخش موزیک بدون صدا یک روش جدید و خلاقانه
یکی از ایده های جالبی که در عروسی های مدرن اجرا می شود، دیسکوی ساکت است! در این روش به جای اینکه موسیقی پخش شود، دیجی به هرکدام از مهمان ها یک هدفون می دهد و موسیقی در هدفون ها پخش می شود. مهمان ها با صدای موسیقی که می شنوند، می رقصند، اما وقتی از بیرون به آن ها نگاه می کنید، همه جا ساکت است!


۴. برای بچه ها برنامه داشته باشید
در بسیاری از مراسم های عروسی، صاحبان مجلس از پدر و مادرها می خواهند که فرزندان خردسالشان را به مراسم نیاورند. برای بعضی از پدر و مادرها سخت است که جایی برای نگهداری از فرزندشان پیدا کنند تا در مراسم حضور داشته باشند؛ به خصوص که در عروسی معمولا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هم دعوت هستند. از طرف دیگر، بچه ها ممکن است در عروسی دردسر ایجاد کنند یا فیلمبرداری مراسم را به هم بزنند.
شما با یک برنامه سرگرم کننده برای کودکان هم به پدر و مادرها کمک می کنید با خیال راحت در مراسمتان حضور داشته باشند و هم برای بچه ها سرگرمی ایجاد می کنید تا در نظم مراسم اختلال ایجاد نکنند. می توانید یک اتاق بازی برای بچه ها ایجاد کنید. همچنین در بدو ورود مراسم به آن ها یک نقاشی برای رنگ کردن بدهید و از آن ها بخواهید در پایان مراسم نقاشی رنگ شده را تحویل دهند و در ازای آن جایزه بگیرند.


۵. یک بازی دورهمی عروسی شما را جذاب تر می کند
اگر اکثر مهمان های شما دوستان و اعضای صمیمی خانواده و فامیل هستند، می توانید عروسی خارج از چارچوب برگزار کنید! یک بازی سرگرم کننده در روز عروسی همه چیز را شاداب تر و سرزنده تر می کند. این بازی ها می توانند چیزهای ساده ای مثل بازی های کاغذی باشند. مثلا روی کاغذ چند سوال راجع به عروس و داماد بنویسید و از مهمانان بخواهید به این سوالات پاسخ دهند تا مشخص شود چه کسی بیشتر عروس و داماد را می شناسد.
پنیاتا نیز یک بازی جذاب برای روز عروسی است. پنیاتا یک عروسک مقوایی است که داخل آن با جایزه هایی مثل شکلات پر شده؛ مهمانان با چوب به عروسی ضربه می زنند و این کار را تا زمانی ادامه می دهند که عروسک پاره شود و جایزه ها روی زمین بریزد. سپس مهمانان جایزه ها را برمی دارند.


۶.  فضایی برای عکاسی از مهمانان آماده کنید
اجازه بدهید مهمانان هم مانند شما عکس هایی از مراسم عروسی به یادگار داشته باشند. فضایی برای عکاسی مهمانان آماده کنید و یک عکاس اختصاصی برای آن ها استخدام کنید. حتی ایده جالب تر این است که یک کاریکاتوریست را به مراسمتان دعوت کنید تا کاریکاتوری از مهمانان مختلف بکشد و به آن ها هدیه دهد. این یک یادگاری جذاب است که عروسی شما را در خاطر مهمانان به یادماندنی می کند.


۷. آتش بازی کنید
آتش بازی جزء جداناشدنی یک عروسی جذاب است؛ هرچقدر هزینه بیشتری برای آتش بازی صرف کنید، جشنتان جذاب تر می شود. شما می توانید به هر خانواده از مهمانان یک بالن آرزوها بدهید و در پایان مراسم همه بالن ها را باهم به آسمان بفرستید و یک جشن زیبا از ترکیب نور و آتش داشته باشید. همچنین می توانید به هر مهمان یک فشفشه کوچک بدهید؛ سپس از آن ها بخواهید در مسیر ورود یا خروج عروس و داماد از سالن بایستند و فشفشه هایشان را روشن کنند. این کار هم مهمانان را هیجان زده می کند و هم یک صحنه بی نظیر در فیلم عروسیتان خواهد بود.
بمب شادی یک جایگزین مناسب برای آتش بازی است. اگر به  هردلیلی برای آتش بازی محدودیت دارید، به مهمانان بمب های شادی کاغذی بدهید. این بمب ها امنیت بیشتری دارند و اگر چندتا باهم منفجر شوند، جلوه زیبایی در جشن ایجاد می کنند.


۸. از مهمانان بخواهید برایتان یادگاری بنویسند و شما هم به آن ها یادگاری بدهید
به هرکدام از مهمانان یک تکه کاغذ کوچک بدهید و از آن ها بخواهید یک یادگاری برایتان بنویسند. سپس از مهمان دارها بخواهید یک ظرف را بین مهمانان بچرخانند و کاغذها را جمع کنند. این کار متفاوت هم برای مهمان ها جذاب است و هم یادگاری هایی برای عروس و داماد باقی می ماند.
اگر مهمانان شما افرادی هستند که مدت هاست با آن ها خاطره دارید، شما هم می توانید به آن ها یادگاری بدهید. یک یادداشت کوچک یا گیفت هایی که برایشان معنای خاصی دارد، مراسمتان را در خاطرشان ماندگار می کند. اگر گیفتی که می دهید، شخصی سازی شده باشد، افراد را بیشتر هیجان زده می کند.

 
۹. پذیرایی منحصربفرد و سلف سرویس داشته باشید
در مراسم های عروسی معمولا پذیرایی با میوه و شیرینی انجام می شود. بنابراین اضافه کردن هر آیتمی به جز این موارد، به شما کمک می کند جشنتان را در خاطر مهمانان ثبت کنید. گاهی اوقات حتی یک شام عروسی خوشمزه برای همیشه در ذهن مهمانان باقی می ماند! سرو غذاها و دسرهای متفاوت، فینگر فود یا نوشیدنی های خوش طعم بهترین کاری است که می توانید برای عروسیتان انجام دهید.


۱۰. خودتان آهنگی اجرا کنید یا از مهمانان بخواهید این کار را انجام دهند
کارائوکه ایده جذاب دیگری است که بعضی از عروس و دامادها آن را اجرا می کنند. در کارائوکه عروس و داماد یا مهمانان میکروفن را به دست می گیرند و آهنگ محبوبشان را می خوانند. فراموش نکنید که قرار نیست خواننده حرفه ای باشید، فقط قرار است یک جشن سرگرم کننده و به یادماندنی برگزار کنید.


سخن پایانی
در این مقاله ایده هایی برای پذیرایی از مهمانان در روز عروسی ارائه دادیم. هرچقدر عروسی شما بیشتر شبیه به یک فستیوال سرگرم کننده باشد، مهمانان بیشتر جذب می شوند و از همه چیز لذت می برند. پس به فکر ایده هایی باشید که برای شما و مهمان هایتان جذاب است و آن ها را شگفت زده می کند. 
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید