پنج اسموتی انرژی بخش بعد از یک تمرین ورزشی سخت

اسموتی های که بعد از ورزش بدن شما را بازسازی می کنند!


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رفتن به سالن بدنسازی یا باشگاه برای تمرین ورزشی، تنها بخشی از رسیدن به یک فرم عالی است. عواملی مانند زمان بندی تمرین، تعداد دفعات ورزش و آنچه قبل از تمرین می خورید، همگی در تناسب اندام شما نقش مهمی دارند. اما مسلماً مهمترین چیز این است که چه می خورید تا به عضلات شما کمک کند بعد از انجام یک تمرین سخت ریکاوری کنند.
در طول تمرین، ماهیچه های شما ابتدا از منبع سوخت مورد علاقه خود، گلیکوژن، که شکل ذخیره کربوهیدرات ها است، استفاده می کنند. علاوه بر این، ورزش پروتئین های عضلانی شما را تجزیه می کند، بنابراین، پر کردن ذخایر کربوهیدرات و مصرف پروتئین بعد از تمرین برای کمک به عضله سازی و بهینه سازی عملکرد شما در طول تمرین بعدی بسیار مهم است. یک اسموتی خوب پس از تمرین راه حلی ساده و آسان برای اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز پس از جلسات ورزش است. پس با ما همراه باشید تا پنج مورد از بهترین دستور العمل های اسموتی بعد از تمرین رابه شما معرفی نماییم.

1. اسموتی توت فرنگی با روکش شکلاتی
با این اسموتی الهام گرفته از نوعی دسر و مملو از طعم، آنتی اکسیدان و پروتئین، به ترمیم عضلات خود کمک کنید.
مواد لازم:
یک پیمانه شیر یا جایگزین شیر، آووکادو یک عدد، سه پیمانه بیبی اسفناج، دو عدد خرما، یک پیمانه توت فرنگی منجمد، دو پیمانه پودر پروتئین شکلاتی.
طرز تهیه:
همه مواد را در یک مخلوط کن پرقدرت با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شود و بعد نوش جان بفرمایید.

2. اسموتی سبز گرمسیری
با این اسموتی ریکاوری بعد از تمرین، بعد از یک ورزش سخت حال و هوای مناطق استوایی را تجربه کنید. نکته جالب توجه این است که آب نارگیل به جایگزینی الکترولیت‌های بدن شما بعد از یک جلسه بدنسازی کمک می‌کند.
مواد لازم:
یک پیمانه آب نارگیل، یک عدد موز یخ زده، یک پیمانه آناناس خرد شده، دو پیمانه بیبی اسفناج ، دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و یک پیمانه ماست یونانی ساده  بهمراه دو پیمانه پودر پروتئین.

روش تهیه :
آب نارگیل، موز، آناناس، اسفناج، کره بادام، ماست و پودر پروتئین را در مخلوط کن ترکیب کنید.

3. اسموتی سبز کلاسیک
به دنبال یک اسموتی سالم بعد از تمرین هستید؟ شما هرگز نمی توانید با اسموتی سبز کلاسیک انتخاب اشتباهی داشته باشید. اسموتی سبز خود را با سبزیجاتی که در دست دارید (تازه یا منجمد)، هر نوع شیر و هر مغز آجیلی تهیه کنید.
مواد لازم:
شیر 3/4 پیمانه، یک عدد موز کوچک منجمد، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا هر نوع مغز دیگری، سه پیمانه بیبی اسفناج و دو پیمانه پودر پروتئین.
طرز تهیه:
شیر، موز، کره بادام زمینی، بیبی اسفناج و پودر پروتئین را در یک مخلوط کن پرقدرت با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست شود.

4. اسموتی گیلاس وانیلی
با این اسموتی گیلاس وانیلی که سرشار از مواد غذایی فوق العاده ریکاوری کننده مانند آب گیلاس ترش، چغندر و پودر پروتئین است، به ترمیم عضلات خود پس از یک تمرین سخت کمک کنید. 
مواد لازم:
1/4 پیمانه آب آلبالو یا آب انار تارت، 1/2 پیمانه شیر بادام وانیلی شیرین نشده، 1/2 پیمانه گیلاس بدون هسته تازه یا یخ زده، یک عدد چغندر کوچک پوست کنده و بخارپز شده، 1/4 پیمانه جو دوسر، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا، 2 پیمانه پودر پروتئین
طرز تهیه:
آب آلبالو، شیر بادام، گیلاس، چغندر، جو دوسر، دانه چیا و پودر پروتئین را با هم در یک مخلوط کن ترکیب کنید.

5. اسموتی آنتی اکسیدان نیرو زا
با این اسموتی قدرتمند پس از تمرین، مصرف آنتی اکسیدان خود را افزایش دهید و به ترمیم عضلات خود کمک می‌کنید. شما طعم گل کلم منجمد را  در این اسموتی کمترحس می کنید، اما بافت غلیظی که گل کلم به این اسموتی می‌دهد، طوری است که می‌توانید از خوردن این اسموتی با قاشق لذت ببرید.
مواد لازم:
1/4 پیمانه آب انار، 1/2 پیمانه شیر( شیر سویا شیرین نشده یا شیر بادام)، 1 پیمانه ماست یونانی، 1/2 پیمانه گل کلم منجمد، یک پیمانه توت مخلوط انواع توت های منجمد و دو قاشق غذاخوری بذر کتان.
روش تهیه:
آب انار، شیر، ماست، انواع توت ها، گل کلم برنجی و دانه کتان را به مخلوط کن پرقدرت اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود.

سخن پایانی:
اسموتی‌های بعد از تمرین می تواند به عنوان یک روش خوشمزه و سالم برای آبرسانی بعد از ورزش و به عنوان یک تامین کننده برای  پروتئین جهت کمک به ریکاوری و کاهش اثرات درد عضلانی تاخیری (DOMS) عمل می‌کند. اسموتی های غنی از پروتئین یک روش عالی برای سوخت رسانی به بدن بعد از تمرین هستند و استفاده از شیک های پروتئینی و مواد با کیفیت بالا می تواند سلامت شما را بهبود ببخشند. اگر می خواهید بدنی عضلانی بدون چربی بسازید، برخی از بهترین پودرهای پروتئینی را برای کاهش وزن را بهمراه میوه های تازه و شیرهای گیاهی جهت تهیه اسموتی های سریع و فوق العاده را به عنوان میان وعده به لیست غذایی خود اضافه کنید، اگر چیزی ساده را ترجیح می دهید یا عجله دارید، همیشه می توانید کمی پودر پروتئین را در آب یا شیر مخلوط کنید، اما گاهی اوقات لذت بردن از چیزی با مقداری مواد بیشتر برای ریکاوری عضلات و سایر اهداف رژیم غذایی خوب است. فقط  اضافه کردن چند ماده غذایی ساده، هم طعم و هم مشخصات مواد مغذی یک شیک پروتئینی ساده را افزایش می دهد تا به رشد عضلانی، ریکاوری و کنترل اشتها کمک کند. در این مقاله پنج مورد از بهترین دستور العمل های اسموتی بعد از تمرین را به شما معرفی نمودیم. شما بعد از ورزش چه اسموتی هایی را برای خود تهیه می نمایید؟ خوشحال میشویم تا در قسمت نظرات ما را در تجربه‌ی خود سهیم نمایید.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما می خواهیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید