ایده های جذاب برای هدیه های نوروزی

برای عزیزان خود در سنین مختلف چه هدیه ای بعنوان عیدی تهیه کنیم؟!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حتما به خاطر دارید در گذشته بزرگ ترها برای عید نوروز، پول عیدی می دادند و اغلب پدرها و مادرها عیدی ها را از بچه ها می گرفتند و به آن ها می گفتند می خواهند پول ها را برایشان نگه دارند تا گم نشوند و گاهی اوقات دیگر خبری از عیدی ها نبود و سر بچه ها بی کلاه می ماند! آیا تاکنون به این فکر کرده اید که به جز پول می توانید ایده های جذاب تری برای هدیه نوروزی داشته باشید؟ شما می توانید برای اعضای خانواده خود و دوستان صمیمی، هدیه های نوروزی بخرید. این هدیه ها نه تنها ماندگارتر هستند بلکه به دریافت کنندگان نشان می دهند که شما برایشان ارزش قائل هستید و زمان گذاشته اید تا هدیه ای مناسب برایشان انتخاب کنید. 
در این مقاله ایده های مختلفی برای هدیه های نوروزی برای کودکان، خانم ها و آقایان داریم. بعد از مطالعه این مقاله ایده های مختلفی برای سوپرایز کردن عزیزانتان در شب سال نو خواهید داشت و می توانید برای آنها هدایای مناسبی را انتخاب نمایید.


ایده هدیه نوروزی برای کودکان
هدیه گرفتن برای بچه ها از همه ساده تر است؛ زیرا اسباب بازی های متنوعی وجود دارند و بچه ها هم عاشق بازی کردن هستند. البته باید اسباب بازی را انتخاب کنید که برای کودک جذاب باشد، نه اینکه بعد از پنج دقیقه بازی کردن آن را دور بیندازد. همچنین کیفیت اسباب بازی هم اهمیت دارد؛ اسباب بازی که زود خراب شود، ذوق کودک را از بین می برد. در ادامه چند ایده هدیه نوروزی برای کودکان ارائه می دهیم:


۱. اسباب بازی های رباتیک
کودک با استفاده از این اسباب بازی ها می تواند ربات های مختلف بسازد. این اسباب بازی ها پکیجی از قطعات و گجت های مورد نیاز برای ربات هستند و به هوش و خلاقیت کودک کمک می کنند.


۲. خمیر بازی
این اسباب بازی برای بچه های ۳ تا ۸ سال مناسب است و می تواند ساعت ها آن ها را سرگرم کند. بعضی از خمیر بازی ها مثل یک پکیج هستند و ابزارهای مختلفی مثل شابلون دارند که می تواند خمیر را به شکل های مختلف در آورد.


۳. اسباب بازی های شبیه ساز ابزارها و وسایل مختلف
وسایل آشپزی، پزشکی، جعبه  ابزار اسباب بازی و هرچیزی که کودک به آن علاقه دارد، می تواند اسباب بازی مناسبی برای او باشد. این روزها می توان مشاغل مختلفی را با اسباب بازی ها برای بچه ها شبیه سازی کرد.


۴. لگو
لگو یکی از سرگرم کننده ترین اسباب بازی ها برای بچه هاست و در هر سنی که باشند، آن ها را سرگرم می کند. انواع جدیدی از ساختمان سازی هم در بازار وجود دارد که خلاقانه تر هستند. به عنوان مثال Crazy Forts یا قلعه دیوانه نوعی اسباب بازی ساختمان سازی است که کودک می تواند چارچوب هایی با شکل های مختلف بسازد و با یک پارچه بزرگ، روی آن را بپوشاند و قلعه اختصاصی خودش را داشته باشد.

 

۵. ابزار نقاشی
نقاشی یکی از مهم ترین روش ها برای تقویت خلاقیت کودک است. به همین خاطر ابزارهای مختلف نقاشی مانند آبرنگ، گواش، مداد رنگی، رنگ های انگشتی،  پاستل و ماژیک می توانند یک ایده مناسب برای هدیه نوروزی باشند.


۶. پازل
پازل ها امروزه با تنوع زیادی ساخته می شوند. به عنوان مثال یکی از جذاب ترین پازل های مدرن، ماکت های ماشین ها، هواپیماها یا ساختمان های مشهور هستند که به صورت قطعه قطعه فروخته می شوند. شما خودتان باید با استفاده از نقشه ای که به همراه پازل ارائه می شود، ماکت را بسازید و بعد می توانید به عنوان یک اکسسوری تزئینی برای دکوراسیون از آن استفاده کنید.


۷. اسکیت، اسکوتر و دوچرخه
بچه ها عاشق وسایل نقلیه کوچک هستند! اسکیت، اسکوتر، دوچرخه یا ماشین های برقی یکی از جذاب ترین ایده های هدیه نوروزی برای کودکان هستند. 

 

۸. ماشین و پهباد کنترلی

شاید فکر کنید فقط پسربچه ها دوست دارند با ماشین و پهباد کنترلی بازی کنند. اگر چنین تصوری دارید، یک بار یک پهباد یا ماشین کنترلی به یک دختربچه هدیه بدهید تا ببینید چقدر خوشحال می شود. پهباد و ماشین های کنترلی هم از دیگر هدیه های مناسب برای سوپرایز کردن بچه ها در شب سال نو هستند.

 

ایده هدیه نوروزی برای نوجوان ها
نوجوان ها از حال وهوای بچگی بیرون آمده اند، اما هنوز هم کم سن و پر انرژی هستند. شاید انتخاب هدیه برای نوجوان ها سخت تر به نظر برسد، اما با ایده های زیر، این کار هم راحت می شود.


۱. گجت ها و تجهیزات الکترونیکی
این بهترین انتخاب برای نوجوان هاست. آن ها عاشق تجهیزات الکترونیکی مانند ساعت هوشمند، پاوربانک، دوربین عکاسی، اسپیکر، ایرپاد و هدفون هستند. اگر هم نوجوانی که قصد خرید هدیه برای او را دارید،  به شما نزدیک است، می توانید به سراغ  انتخاب های گران تری مثل کنسول بازی، تبلت، موبایل یا لپ تاپ بروید. 


۲. ساز و ادوات موسیقی
اگر نوجوان مورد نظرتان به موسیقی علاقه دارد و رویای شرکت در کلاس های موسیقی را در سر می پروراند، خرید ساز مورد علاقه اش بهترین ایده هدیه نوروزی برای اوست. گیتار، هنگ درام و کالیمبا انتخاب های مناسبی به عنوان هدیه برای نوجوان هستند.


۳. تجهیزات ورزشی

بعضی از نوجوان ها بسیار اهل ورزش هستند و یک ورزش را به صورت تخصصی دنبال می کنند. خرید تجهیزات مورد نیاز برای ورزش تخصصی یک نوجوان او را بسیار خوشحال می کند. البته اگر قصد دارید از این ایده هدیه نوروزی استفاده کنید،  بهتر است ابتدا مطمئن شوید نوجوان مورد نظرتان چه وسایلی دارد و به چه وسایلی نیاز دارد.


۴. اکسسوری های اتاق خواب
چراغ خواب،  قاب عکس، ماگ یا گل های آپارتمانی می توانند ایده هدیه نوروزی برای نوجوان ها باشند. البته این هدیه ها باید با توجه به سلیقه مخاطبتان انتخاب شوند. اگر یک بار از اتاق نوجوانی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، بازدید کرده باشید، احتمالا می دانید چه اکسسوری  او را خوشحال می کند.


۵. کتاب
کتاب یک هدیه مناسب برای همه است؛ به خصوص اگر بدانید مخاطبتان به چه ژانر کتابی علاقه دارد و چیزی از همان ژانر برایش بخرید. کتاب هایی مثل هری پاتر، شازده کوچولو یا رمان های جدیدی که منتشر می شوند، اغلب مورد علاقه نوجوان ها هستند.

 

۶. لوازم شخصی و بهداشتی
این ایده هدیه نوروزی برای نوجوان ها بیشتر برای پدرها و مادرها مناسب است؛ زیرا می دانند فرزندشان دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارد. به عنوان مثال ماشین اصلاح برای نوجوان های پسر و ست مانیکور برای نوجوان های دختر، انتخاب مناسبی است. 

 

ایده هدیه نوروزی برای خانم ها
وقتی صحبت از هدیه دادن به خانم ها می شود، اولین ایده هایی که به ذهن می رسد، خرید طلا و لوازم آرایشی است؛ اما ما ایده های بیشتری برای هدیه های نوروزی خانم ها داریم که عبارتند از:


۱. هدایای مرتبط با شغل
خرید هدایایی که در محل کار به درد خانم ها می خورد، آن ها را خوشحال می کند. به عنوان مثال اگر برای یک خانم کارمند هدیه می خرید، یک ماگ یا جاقلمی انتخاب مناسبی است. به عنوان مثالی دیگر اگر برای یک خانم نقاش هدیه می خرید، ست قلمو یا رنگ نقاشی هدیه مناسبی برای او محسوب می شود. البته برای شغل های تخصصی مثل نقاشی لازم است از خود شخص راهنمایی بگیرید تا دقیقا محصولی که به آن نیاز دارد را بخرید.


۲. کیف 

کیف یکی از اکسسوری های استایل همیشگی برای خانم هاست. کیف پول، کیف مجلسی، کوله پشتی و سایر انواع کیف برای خانم ها کاربردی هستند. شما حتی می توانید به عنوان هدیه یک چمدان کوچک سایز کابین برای خانم مورد نظرتان بخرید. حتی اگر خانمی که برای او هدیه می خرید، ده کیف در کمدش داشته باشد، باز هم به کیف یازدهم نیاز پیدا می کند و چه بهتر که کیف یازدهم، هدیه شما باشد!

 

۳. لوازم آشپزخانه
اگر خانمی که قصد خرید هدیه نوروزی برای او را دارید، اهل کار خانه یا کارهای هنری مثل آشپزی و شیرینی پزی است، برای انتخاب هدیه برای او باید به فروشگاه های تجهیزات آشپزخانه بروید. این فروشگاه ها محصولات بسیار متنوعی دارند و دامنه انتخابتان را بسیار گسترده می کند. 


۴. ساعت
ساعت های کلاسیک یا گجت های پوشیدنی مانند مچ بند یا ساعت هوشمند از دیگر انتخاب های مناسب برای خانم ها هستند. این اکسسوری ها معمولا در موقعیت های مختلف در استایل خانم ها وجود دارند و به همین خاطر برایشان کاربردی هستند.


۵. شمع و عود
خانم ها از بوی خوش بسیار لذت می برند. ساده ترین ایده برای هدیه دادن بوی خوش، انتخاب عطر و ادکلن است؛ اما شمع و عود هدیه ای است که هم بوی خوبی دارد، هم منحصر به فرد و به یاد ماندنی است. در بازار حال حاضر شمع ها با شکل های مختلفی ساخته می شوند و به عنوان اکسسوری دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند. عود هم تقریبا در همه خانه ها وجود دارد و برای خوشبو کردن فضا و از بین بردن انرژی های منفی به کار می رود. البته بهتر است قبل از خرید عود،  تحقیق کنید که خانم مورد نظرتان از چه نوع بوهایی لذت می برد.

 

۶. لوازم شخصی برقی
خانم ها معمولا از لوازم شخصی برقی زیاد استفاده می کنند. بعضی از بهترین محصولاتی که می توانید به آن ها هدیه بدهید، عبارتند از:

  • سشوار
  • اتو مو
  • برس پاک کننده پوست
  • لوازم اصلاح موی صورت و بدن
  • دستگاه های مراقبت از پوست مانند میکرودرم، دستگاه آبرسان و دستگاه های جوان ساز پوست صورت
     

۷. پک مراقبت از پوست

خانم ها همیشه از زیبایی لذت می برند. برندهای مختلف تولیدکننده محصولات پوستی معمولا پکیج های هدیه مختلفی تولید می کنند که در آن چند محصول وجود دارد. با خرید پک هدیه برای خانم ها هم به سلامت و شادابی پوستشان کمک می کنید و هم یک هدیه نوروزی خوشحال کننده به آن ها ارائه خواهید داد.

 

۸. لوازم ورزشی
خانم ها معمولا برای تناسب اندامشان ورزش می کنند. باشگاه بدنسازی و یوگا متداول ترین ورزش ها بین خانم ها هستند. پس خرید وسایلی مثل دمبل، قمقمه، مت یوگا یا ست باشگاهی می تواند یک هدیه مناسب برای خانم های ورزشکار باشد.

 
ایده هدیه نوروزی برای آقایان
آخرین بخش از مقاله به انتخاب هدیه نوروزی برای آقایان اختصاص دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آقایان از هدیه های شخصی سازی شده لذت می برند. اگر قصد دارید به شریک زندگیتان هدیه نوروزی بدهید، بهتر است بخشی از هدیه را خودتان طراحی کنید. مثلا یک جعبه برای آن بسازید یا یک نامه در آن بنویسید یا چند عکس مشترک را چاپ کنید و در کنار هدیه ای که خریده اید، به او تقدیم کنید.


۱. ابزار فنی
بسیاری از آقایان عاشق کارهای فنی هستند و وقتی مشکلی برای یکی وسایل خانه به وجود می آید، دست  به آچار می شوند! اگر می خواهید برای چنین مردی هدیه بخرید، باید به مغازه های ابزارفروشی بروید یا از فروشگاه های آنلاین ابزار برایشان پکیج ابزار تهیه کنید. آن ها همچنین از هدیه گرفتن وسایل کاربردی مثل دریل هم خوشحال می شوند.


۲. وسایل الکترونیکی
اگر همسر یا مردی که برای او هدیه می خرید، اهل کار کردن با تکنولوژی است، یک گجت الکترونیکی به عنوان هدیه نوروزی برای او بخرید. شاید باورتان نشود، اما آقایان هم به اندازه پسرهای نوجوان از هدیه گرفتن کنسول بازی یا گجت های الکترونیکی خوشحال می شوند! 


۳. تجهیزات ورزشی
تجهیزات ورزشی برای همه افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند، هدیه مناسبی است. حتی اگر مخاطبتان اهل ورزش نیست، با خرید وسایلی مثل دمبل، ست باشگاهی یا توپ می توانید او را به شروع ورزش و سبک زندگی سالم دعوت کنید. اگر هم برای یک ورزشکار حرفه ای هدیه می خرید، باید بررسی کنید به چه وسیله ای نیاز دارد و همان را برایش تهیه کنید.

 

۴. لوازم کمپینگ

اگر آقایی که برای او هدیه می خرید، اهل طبیعت گردی، کوهنوردی و کمپینگ باشد، کاملا مشخص است که چه هدیه ای باید برای او بخرید! ابتدا مشخص کنید که شخص مورد نظرتان رشته تخصصی را دنبال می کند یا خیر. به عنوان مثال برای افرادی که کوهنوردی یا ماهگیری حرفه ای انجام می دهند، می توانید تجهیزات مربوط به این فعالیت ها را بخرید.

 

لیست بعضی از لوازم کمپینگ مناسب برای هدیه عبارتند از:

  • تراول ماگ و فلاسک
  • کیسه خواب و بالش مسافرتی
  • کوله پشتی
  • چاقوی سوئیسی 
  • چراغ قوه ضد آب
  • ظرف های آشپزی مسافرتی
  • کفش و لباس
     

۵. لوازم شخصی برقی
تعداد لوازم شخصی برقی مورد نیاز آقایان از خانم ها کم تر است و انتخاب برایتان ساده تر خواهد بود. خرید سشوار یا ماشین اصلاح نیز می تواند بهترین هدیه ای باشد که به مرد محبوب زندگیتان می دهید.


۶. اکسسوری های استایل
یکی از ساده ترین هدایای نوروزی برای آقایان اکسسوری های استایل است. این اکسسوری ها گاهی به صورت ست در یک پکیج هم به فروش می رسند. بهترین اکسسوری هایی که می توانید به آقایان ارائه دهید، عبارتند از:

  • کیف پول
  • کمربند
  • ست کراوات و دکمه سردست
  • ساعت مچی کلاسیک یا دیجیتال
  • دستبند
     

۷. لوازم اسپرت ماشین

آقایان به ماشینشان بیشتر از هر وسیله دیگری که دارند، اهمیت می دهند. پس خرید هر وسیله ای برای ماشینشان آن ها را بسیار خوشحال می کند. روکش صندلی، رینگ و چراغ اسپرت، باند و ضبط یا هدایای کوچک تری مانند خوشبوکننده ماشین آن ها را بسیار خوشحال می کند.


سخن پایانی
در این مقاله لیست ایده های مناسب برای هدیه نوروزی برای کودکان، نوجوانان، خانم ها و آقایان را ارائه دادیم. اگر شناخت کافی از مخاطبتان داشته باشید،  راحت تر می توانید انتخاب کنید که کدام هدیه برای او مناسبتر خواهد بود. سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون هنر، ورزش، گردشگری، آشپزی یا سبک زندگی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید