محبوبترین بازیهای فکری کارتی ایرانی

بازیهای کارتی که همزمان تمرکز، دقت و حس شوخ طبعی شما را بکار میگیرند!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازی های کارتی برای قرن ها مردم را سرگرم کرده و همیشه راهی عالی برای گذراندن زمان بوده است. این بازیها اجتماعی، قابل حمل و ارزان هستند و یادگیری قوانین آنها معمولاً آسان است. برای بسیاری از ما ، بازی با کارت جزء جدایی ناپذیر دوران کودکیمان بوده است. این بازیها طیف گسترده ای دارند و اغلب بهترین خاطرات را رقم می زنند. اگر تصمیم دارید در جمع های خود کارت بازی کنید، در این مقاله لیستی از بازیهای فکری که این روزها بسیار محبوب شده اند فراهم آورده ایم. بازیهایی که دور همی های شما را گرم و پر شور و حال خواهند نمود.

1. بازی کارتی زیرخاکی
بازی فکری زیرخاکی یک بازی کارتی پر از تعلیق است که در آن هر بازیکن در نقش یک جویندۀ اشیای گرانبها، با یکی یکی رو کردن کارت های گنج تلاش می کند تا بیشترین گنج را به دست آورد. هر کارت تازه ای که رو کند اگرمتفاوت باشد، گنجش را افزون می کند و اگر تکراری باشد هر چه از زیر خاک درآورده بوده از چنگش می ستاند و نوبتش را هم می سوزاند.
در این بازی 60 کارت زیرخاکی، یک دفترچه راهنما، 4 کارت راهنما و 8 کارت انگشتری برای بازی پیشرفته وجود دارد. کارت ها را به دو دسته کارت های سوخته و کارت های زیرخاکی تقسیم می کنیم. هر بازیکن در نوبتش باید از روی دستۀ کارت های زیرخاکی یک کارت کشیده و آن را به رو در منطقه گنج قرار دهد. هر کارتی که رو می شود بلافاصله باید قابلیتش اعمال شود. بازیکنان تا زمانیکه می خواهند می توانند کارت رو کنند،  ولی اگر یک کارت مشابه با یکی از کارت های قبلی رو کنند، تمام کارت ها می سوزند و به دسته کارت های سوخته اضافه می شوند. بازی زمانی به پایان می رسد که یک بازیکن در نوبتش آخرین کارت دستۀ زیرخاکی را رو کند. بازی به پایان می رسد و بازیکنی که بیشترین امتیاز را گرفته باشد برنده بازی است.
2. بازی استوژیت
استوژیت، یک دورهمی جذاب و سرگرم کننده و ترکیبی از قدرت خلاقیت و ذهن خوانی است. در هر دور از بازی یک بازیکن به عنوان راوی انتخاب خواهد شد. او باید یکی از کارت های دستش را توصیف کند. بقیه ی بازیکن ها باید از بین کارت های خود یک کارت که مفاهیم مشترکی با کارت راوی دارد را بازی کنند. در مرحله ی بعدی بازیکنان دیگر باید با قدرت ذهن خوانی خود، کارت راوی را از میان کارت های دیگر بیابند. اگر همه بازیکن ها کارت راوی را پیدا کنند و یا هیچ بازیکنی نتواند کارت او را بیابد، امتیازی نمی گیرد. در استوژیت درصورتی امتیاز بدست می آورید که عبارتتان، نه آنقدر واضح باشد و نه آنقدر دور از ذهن.
3. بازی گربه های انفجاری 
در بازی گربه های انفجاری فقط باید سعی کنید که منفجر نشوید. اگر منفجر نشوید، می برید ولی اگر منفجر شوید، می بازید و حالتان گرفته می شود. البته خیلی مهم نیست. کافی است چند دقیقه صبر کنید تا دیگران هم یک به یک منفجر شوند و فقط یک نفر باقی بماند. آن زمان مجددا بازی کنید و امیدوار باشید این بار شانس بیشتر یارتان باشد.
در بازی گربه های انفجاری ابتدا کارت های گربه منفجره و کارت های خنثی کننده، که می تواند شما را از انفجار نجات دهد، را از بازی خارج می کنید. سپس تمام کارت ها را بر می زنید و به هر بازیکن چهار کارت به اضافه یک کارت خنثی کننده می دهید. کارت های گربه های منفجره را به تعداد یکی کمتر از بازیکنان، داخل دسته کارت ها گذاشته و بر می زنید و تشکیل مخزن کارت ها را می دهد. مخزن کارت ها را در میان میز بازی گذاشته و هم اکنون بازی آغاز می شود. هر کسی در نوبت خودش هر تعداد کارت که می خواهد می تواند از دستش بازی کند ولی نکته مهم این است که در پایان نوبت، حتما باید یک کارت از مخزن بازی بکشد. ممکن است این کارت، یک کارت گربه منفجره باشد و شاید هم خوش شانس باشید و نباشد. ولی نگران نباشید، حتی اگر گربه منفجره باشد، شما هنوز یک کارت خنثی کننده دارید. اما گربه منفجره برمی گردد به دسته کارت ها تا به زمانش منفجره شود.
4. بازی دژ
در بازی کارتی «دژ» هدف هر بازیکن، ساختن شهر خود و قدرتمند کردن آن با برج و بارو است. در این بازی، هر بازیکن می تواند در ابتدای هر دور از بازی، نقشی را مخفیانه انتخاب کرده و در ادامه آن دور بازی، از مزایای آن نقش استفاده ببرد. هر کدام از نقش های این بازی ویژگی منحصر بفردی را دارا هستند، به عنوان مثال انتخاب نقش «راهزن» به بازیکن این امکان را می دهد تا پول های بازیکن دیگری را بدزدد و یا با انتخاب نقش «سردار» می تواند به ساختمان های شهر بازیکنان دیگر حمله کرده و آن ها را نابود سازد. بازیکنان در طی بازی با حدس زدن هویت بازیکنان دیگر بر اساس اطلاعات موجود، تلاش می کنند تا اموال و شهر خود را از گزند بازیکنان دیگر مصون داشته و همزمان ساخت و ساز خود را در شهرشان گسترش دهند. برنده بازی بازیکنی است که در نهایت شهر پرقدرت تری از دیگر بازیکنان بسازد و ثروت بیشتری را گرد آورد.
5. بازی اجی مجی بوم
در این بازی شاگردان بازیگوش مدرسه ی جادوگری، در نبود استاد سر کلاس تلاش می کنند تا ورد جابجا کردن اشیا که تازه آموخته اند را تمرین کرده و با استفاده از فنون جادویی و بلوف زدن و خواندن ذهن یکدیگر، جواهرات روی میزها را از یکدیگر بقاپند و بیشترین بهره را از نبود استاد ببرند! در هر نوبت بازی بازیکنان با گفتن ورد «اجی... مجی... بوم!» به طور همزمان به الماس های روی کارت های میز اشاره می کنند. بازیکنی که تنها کسی باشد که به میزی اشاره کرده الماس های آن میز را برای خود بر می دارد. ولی اگر بیش از یک بازیکن به یک میز اشاره کنند الماسی بدست نمی آورند.
در این بازی هیجان انگیز، بیشترین جواهرات را بدست آورید و از جواهرات خود در برابر دیگر جادوگران محافظت کنید تا در پایان بازی عنوان بهترین جادوگر مدرسه را به دست آورید!

سخن پایانی:
اگر شما نیز  به دنبال روش های مهیج و سرگرم کننده ای برای پر کردن اوقات فراغت یا ایجاد سرگرمی در جمع های دوستانه و خانوادگی هستید. یکی از بهترین روش ها خرید بازیهای کارتی است. به همین منظور در این مقاله از ایران تاپ فایو به شما لیستی از بهترین بازی های فکری خانوادگی و کارتی را معرفی نمودیم تا با شناخت بیشتر بتوانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کنید. آیا شما هم تجربه انجام این بازیها را داشته اید؟! در قسمت نظرات ما را از تجربیات خود بهره مند سازید.
بسیار سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید