عطرهایی که بوی پول می‌دهند

کشف راز 5 عطر گران قیمت و منحصر به فرد در جهان


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

در هر صنعتی همواره مشتریانی وجود دارند که تمایل زیادی به خریدن گرانترین‌ها را دارند. صنعت عطرسازی هم از این مقوله استثناء نیست. رایحه ها  از طریق تحریک قوی‌ترین حس ما که همان حس خارق العاده بویایی است، می‌توانند ما را به دنیای رویاها و خاطرات ببرند. عطرها همیشه، بیان جسورانه ای از رایحه های خارق العاده اند و هر برندی ترکیبی اعجاز گونه از این رایحه ها را به ما عرضه می‌کنند. در مورد عطر، این دست پرورده خاص تمدن بشری گاهی از حالت عادی به کالایی فوق لوکس تبدیل می‌شود و همواره مشتریانی هستند که به دنیال خاص‌ترین و گران‌ترین عطرها هستند. در این مقاله از ایران تاپ فایو از گران‌ترین عطرهای جهان و رایحه های منحصربه فرد آنها صحبت می‌کنیم، عطرهایی که انحصار طلبی را با نبوغ ترکیب می‌کنند.

1. عطر شوموخ (Shumukh ) از نبیل با قیمت  1.29 میلیون دلار
Shumukh by Nabeel به عنوان یکی از گران‌ترین عطرهای جهان از هیچ هزینه ای دریغ نکرده است. بطری کریستال سه لیتری این محصول با نقره خالص، طلای 18 عیار و بیش از 3571 سنگ قیمتی تزیین شده است. این عطر دارای ترکیبی از نت های کهربا ، چوب صندل ، مشک ، چوب آگار( چوب نادر خالص هندی )، گل رز ترکی ، پاتچولی ، یلانگ یلانگ و کندر است که تخمین زده می‌شود بیش از 12 ساعت روی پوست بماند. طبق ادعای این برند سه سال تحقیق و تقریباً 500 آزمایش را برای رسیدن به نتیجه انجام داده است. Shumukh در واقع یک ادای احترام بی نظیر به دبی در دنیای عطر است و به زیبایی هفت عنصر کلیدی غواصی مروارید (دورا) ، شاهین (برز) ، اسب های عرب (ابجار) ، گل سرخ (نارنجی) ، تجمل (هایبا) ، مهمان نوازی عرب (دیوان) و قامت دبی به عنوان "شهر آینده" (آرزوها و آمال) را نشان می‌دهد.  از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می‌توان به مشک، کهربا، رز، نعناع هندی، چوب صندل سفید، گل یلانگ، صمغ کندر، عود هندی اشاره کرد. نکته ی قابل توجه در این عطر بهترین زمان استفاده ی ادکلن SHUMUKH  در شب ها است که حاکی از عطری با طبیعت گرم و اعجاز انگیز است. کلمه شموخ در زبان عربی به معنای "شایسته بالاترین" ترجمه می‌شود.
2. عطر گلدن دیلیشز (Golden Delicious)  از دیکنی با قیمت یک میلیون دلار
نسخه ویژه بطری 3.4 اونس پرفروش‌ترین عطر DKNY در سال 2021 با 2909 سنگ قیمتی توسط طراح جواهرات مشهور مارتین کاتز برای یک هدف خوب طراحی شد. بطری طلایی این عطر با هزاران جواهر کمیاب تزئین شده بود تا برای سازمان حقوق بشر جهت اقدام علیه گرسنگی فروخته شود. «گلدن دلیشس» عطری از کالکشن محبوب دی کی ان وای است که رایحه یک سیب خاص و مشهور به همین نام را در خود دارد. این عطر جذاب در سال 2011 به بازار آمد.
«گلدن دلیشس» با استفاده از نت غلیظ و غنی سیب که در کنار نت شکوفه پرتقال و آلو قطره طلا جای می‌گیرد، عطری باشکوه و لوکس خلق می‌کند. نت های میانی این عطر سرشتی گل فام دارند و از رایحه رز سفید، سوسن کازابلانکایی، گل برف و وانیل ارکیده سرشته شده اند. در نت های پایه نیز به رایحه مشک و ردی چوبی  و هوس انگیز از جنس چوب صندل و چوب درخت ساج می‌رسیم.

3. عطر مجستی امپریال شماره یک(No. 1 Majesté impériale)  از کلایو کریستین، 215000 دلار
این عطر توسط روژا داو، عطرساز بریتانیایی در سال 2006 ساخته شد. این عطر با رایحه های وانیل، مشک، ترنج، ماندارین سیسیلی، یلانگ یلانگ و نرولی عسلی ترکیب شده است و در یک بطری کریستالی دست ساز  قرار گرفته که روی آن از طلای 18 عیار استفاده شده و با الماس سفید پنج قیراطی تزیین شده است. عطرهای دوقلوی کلایو کریستین امپریال در قالب ادیشن های محدود و به شکل ادیشن های قبل از خودشان ارائه شده اند و آمیزه هایی پیچیده تر، غلیظ‌تر و غنی‌تر از عطرهای اصلی را داشته اند. شماره 1 امپریال مردانه با شروعی مرکباتی و طراوت بخش شما را شیفته خودش می‌کند و در نت های میانی به بافتی ادویه ای و گرماگرفته از چوب های گران بها و مشک می‌رسد. از این دو ادیشن جدید فقط 10 بطری مردانه و 10 بطری زنانه عرضه شده است. این بطری ها 50 میلی لیتری هستند.
4. عطر ژدوق لو پرستیژ ادیشن (J’adore L’or Prestige Edition) از دیور با قیمت  75000 دلار
بطری 3.4 اونسی با نسخه محدود از پرفروش‌ترین عطر دیور که برای گنجاندن نت های تازه طراحی شده است ودر سال 2016 بمناسبت برگزاری جشن تاریخچه ی مد این برند رونمایی شد و تنها به تعداد محدود در سراسر جهان با گردنبند زیبایی که با روش های حکاکی منحصربه فرد ساخته شده و با 30 الماس تراش گرد و 10 الماس تراش گلابی تزئین شده، عرضه شد. 
«جادور له اور 2017» عطری سرشار از غلیظ‌ترین و نهایی‌ترین جلوه نت های خاص است. عصاره های گل فام این عطر نادر و کمیاب هستند و غلظت آنها نیز شدیداً بالا است. سرشت شرقی «جادور له اور 2017» به واسطه ظرافت های غنی و جذابش سریعاً شما را متوجه جلوه های هوس انگیز و برجسته اش می‌کند. هوس انگیزی «جادور له اور 2017» کاملاً قابل احساس کردن و لمس کردن است. می‌توان این عطر را همچون یک اثر نقاشی توصیف کرد که تماماً به زیبایی گل‌ها ارائه گردیده است.

5. 1Million  از پکو قابان با قیمت 57,000 دلار
مزون عطر Paco Rabanne در آگوست 2008 ادکلن 1Milion  را که آمیزه ای از رایحه های تازه و شورانگبز است در قالب شمش زرین طلا به بازار عرضه کرد. 
پکو قابان(Paco Rabanne) در این رابطه می‌گوید: "در تمام تمدن‌ 
ها و مذاهب طلا همواره برای فریفتن انسانها به کار رفته است.” قالب این ادکلن مردانه مملو از ریزه کاری های طلایی می‌باشد که نشانگر قدرت، سلامت، تجملات ، دوام و ماندگاری است. این محصول با همکاری سه عطر ساز معروف به نامهای Christophe Raynaud , Olivier Pescheux , Michel Girard ساخته شده است. 1Milion  دارای ماندگاری بالایی بوده و میزان پراکنندگی عالی دارد و برای مصرف در میهمانی های شبانه و رسمی‌پیشنهاد خوبی می‌باشد. بعضی از مواد تشکیل دهنده ی آن گریپ فوروت ، ماندارین، گل رز، دارچین، چرم و نت های چوبی است.
سخن پایانی:
بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که با استفاده از ادکلن های گران قیمت، اعتمادبه نفس بیشتر و احساس خوشایندتری دارند. بسیاری از آنها بر این باورند که اضافه کردن حسی مانند حس تجمل به استایل خودشان باعث افزایش توجه دیگران به آنها می‌شود. با همین منطق هم بسیاری از کمپانی های معتبر و معروف تولیدکننده عطر و ادکلن اصل در جهان به منظور تولید گران‌ترین ادکلن های جهان برای مشتریان تجملاتی و لوکس پسند اقدام کرده اند که در این مقاله با تعدادی از آنها آشنا شدیم.
از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می‌کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید