جذابترین ترندهای طراحی داخلی در سال 2024

جزئیاتی که خانه ی شما را زیباتر از قبل خواهند کرد!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

این روزها ترندهای بسیاری برای طراحی داخلی وجود دارند که دنبال کردن برخی از آن ها دشوار بنظر می رسد. با این وجود، به روز کردن یک اتاق یا تعویض وسایل منزل می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد. اگر در حال بازسازی خانه خود هستید، یا به دنبال وسایلی برای خانه هستید که قصد دارید، آنها را در طولانی مدت نگه دارید، گاهی دانستن اینکه چه چیزی را باید بخرید یا چه تغییری ایجاد کنید، می تواند چالش برانگیز باشد. از این گذشته، شما نمی خواهید روی چیزی برای خانه تان سرمایه گذاری کنید که فقط برای سال آینده مد باشد. در این مقاله از ایران تاپ فایو پنج ترند سال 2014 که طراحان داخلی آنها را پیشنهاد می کنند و قرار نیست به این زودی‌ها از مد بیافتند، آورده شده است.

1. رنگ های تند و پر حس و حال
به رنگ های زرد، قرمز و نیلی دوباره فکر کنید. سال هاست که ما روی ظاهر خنثی تمرکز کرده ایم، این رنگها کاملاً زیبا و با شکوه هستند، اما آیا واقعا فکر نمی کنید که استفاده از این رنگها بدون هیچ هیجان و جذابیتی هستند و استفاده از آنها بسیار تکراری و بی حس و حال شده است؟! از میان تمام ترندهای طراحی داخلی امسال رنگ های تند چیزی هستند که بیشترین قدرت ماندگاری را خواهند داشت. مردم حقیقتاً از اینکه همه چیز یکسان به نظر برسد خسته شده اند. چند نفر را می شناسید که آشپزخانه سفید دارند؟! یا مبلمان خانه آنها طوسی یا کرم رنگ است؟! رنگهایی که هیچ جسارتی در بکار گرفتن آنها وجود ندارد. بنابراین اگر قصد استفاده از رنگ های تند یا ترکیب آنها با رنگهای روشن را دارید، شک نکنید. چرا که اگر در انتخاب خود و نیز هارمونی رنگها دقت کافی را بکار گیرید، بدون شک در آینده از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.
2. آیتم های منحصر به فرد و خاص
هر چیزی که شروع به تولید انبوه می شود، تاثیر طراحی خود را از دست می دهد. در طراحی داخلی هر آیتمی که منحصربه فردتر و قدیمی تر باشد، جذابتر است. با این حال، این بدان معنا نیست که شما برای یک طراحی داخلی خاص و ایده آل به یک عتیقه گران قیمت نیاز دارید. یک میراث خانوادگی قدیمی یا چیزی که در یک بازار سنتی پیدا می کنید نیز این کار را انجام می دهد. نمونه ای از این کار احیای گلدان یا چراغ رومیزی مادربزرگ‌تان است که در خانه قدیمی اش که در دهه 50 از آن استفاده می کرده است. این قطعات جدای از شیک بودن، به فضا شخصیتی می بخشند که آن را متمایز و خاص می‌کند.

3. تجمل گرایی ظریف
 وقتی صحبت از اصول طراحی برای یک خانه ی زیبا  و مد روز می شود، تجمل گرایی نکته ای غیر قابل انکارخواهد بود. اما منظور ما از تجمل گرایی ظریف لزوماً مبلمان گران و تزینات لوکس نیست، بلکه  باید این نکته را مد نظر داشته باشید که روی موارد ضروری مانند نورپردازی خوب و نوع چیدمان و باز بودن فضاها دقت کنید و از محصولاتی استفاده کنید که با دوام و پایدار هستند و کیفیت خوبی نیز دارند تا از کهنه شدن ظاهر وسایل در سالهای متمادی جلوگیری شود. اگر به دنبال این هستید، توصیه ما این است که حتماً مواد طبیعی را انتخاب کنید، موادی مانند چوب و پشم می توانند سال ها استفاده را تحمل کرده و برخلاف لمینت ها و پارچه های مصنوعی که به راحتی پوسیده می شوند، با گذشت زمان کهنگی را نشان نمی دهند.
4. میزهای کانتر آشپزخانه با رنگهای تیره
در حالی که میزهای کانتر آشپزخانه ساخته شده از سنگ مرمر و کوارتز برای سال ها مد بودند، اکنون در طراحی آشپزخانه توجه به سنگ های تیره تر با رگه های برجسته و متضاد بیشتر شده است. اما این فقط یک ترند برای امسال نیست و چیزی است که برای چندین دهه شیک به نظر می رسد. فقط کافی است به معماری یونانی و رومی یا به کاخ ورسای فکر کنید! با این حال، این بدان معنا نیست که کاربرد سنگ‌های مرمر تمام شده است. درست مانند شلوار جین با برش بوت کات که برای بیش از 100 سال در کمدهای لباس بوده اند، برخی از ترند‌های طراحی داخلی نیز هرگز از مد نمی افتند. همانند سنگ مرمر که از زمان های قدیم در دکوراسیون ساختمان استفاده می شده است.
5. استفاده از گچ بری
از دیوارها گرفته تا سقف، راه های زیادی برای گنجاندن گچ بری در خانه شما وجود دارد. استفاده از گچ در طراحی داخلی بگونه ای در حال افزایش است که بعید بنظر میرسد، به این زودی از مد بیافتد. گچ با سابقه ای غنی در معماری های متفاوت ارزش زیبایی شناختی پایدار خود را ثابت کرده است و البته حضور مداوم آن در طراحی معاصر توانایی این عنصر را برای انطباق با سبک های مختلف، از کلاسیک تا مدرن، نشان می دهد. گچ فراتر از قابلیت انطباق آن، دوام و سهولت نگهداری را نیز به‌همراه دارد و آن را به انتخابی ثابت برای طراحی داخلی تبدیل می کند. توصیه می‌کنیم تا با استفاده از گچ بری های زیبا و متفاوت بر زیبایی منزل خود اضافه کنید.

سخن پایانی:
وقت آن است که آنچه کهنه شده را رها کنید و طراحی های نوین را وارد خانه خود نمایید، زیرا سال 2024 پر از ترندهای هیجان انگیز برای دکوراسیون و طراحی خانه است. در این مقاله از ایران تاپ فایو جذاب ترین ترندهای طراحی داخلی 2024 را برای شما ارائه نمودیم. پس چنانچه آماده خداحافظی با چیزهای معمولی و پذیرش سبکهای خارق العاده در طراحی هستید، آیتم های این مقاله را بکار بگیرید و به انتخاب خود شک نداشته باشید، چرا که این ترندها قرار نیست به این زودی ها از مد بیافتند و برای سالهای آتی نیز برای شما جذاب و قابل استفاده خواهند بود.
سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما می خواهیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی از جمله لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید