۵ فعالیت تابستانی جذاب و مقرون به صرفه برای خانواده‌ها

چگونه با فعالیتهایی ساده تابستانی شاد برای خانواده خود بسازیم؟!


Admin Irantop جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

برای خوش گذراندن در تابستان حتماً لازم نیست به شهرهای مختلف سفر کنید. با تفریحات ساده هم می‌توانید روزهای تابستانی خود را با لذت سپری کنید. این فصل بهترین زمان برای ارتباط با طبیعت است، زیرا هم طبیعت در اوج سرسبزی و آبادی قرار دارد و هم هوای بعد از ظهر و صبح زود در تابستان برای گشت و گزار در طبیعت بی‌نظیر است. در این مقاله تفریحات تابستانی را معرفی می‌کنیم که هزینه چندانی ندارند، اما به شما کمک می‌کنند با اعضای خانواده‌تان وقت بگذرانید و لذت ببرید. 


۱. کاشتن گیاه
بهار و تابستان فصل رویش گیاه است. اگر در حیاط خانه‌تان باغچه دارید، بیلچه را به دست بگیرید و به حیاط بروید. اگر هم در آپارتمان زندگی می‌کنید، می‌توانید کاشت گل و گیاه را با چند گلدان شروع کنید. در فصل تابستان می‌توانید گیاهانی بکارید که به شما محصول می‌دهند، خیار و گوجه و فلفل بهترین انتخاب برای کاشت در تابستان هستند. همچنین می‌توانید گیاهان زینتی و آپارتمانی را در گلدان‌ها یا باغچه بکارید و از آن‌ها مراقبت کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد نگهداری از گل و گیاه در زندگی روزمره نتایج مثبت بسیاری برای سلامت روان انسان دارد. این کار همچنین برای بچه‌ها هم بسیار سرگرم‌کننده است و مهارت‌هایی مثل توجه روزمره به یک موضوع خاص (گیاه)، مسئولیت‌پذیری و اصول مراقبت از طبیعت را به آن‌ها آموزش می‌دهد.


۲. آب‌بازی
آب‌بازی یکی از بهترین روش‌ها برای خنک شدن در روزهای گرم تابستانی است. در پارک‌های بعضی از شهرها، فضای خاصی برای آب‌بازی کودکان و بزرگ‌ترها ساخته شده است؛ اما اگر در شهر شما چنین فضایی وجود ندارد، می‌توانید خودتان برنامه آب‌بازی بچینید.
هنگام آب‌بازی باید مراقب باشید آب را هدر ندهید! برای این کار می‌توانید به‌جای آب‌بازی با شیر آب، از تفنگ‌های آب‌پاش یا کیسه‌های پلاستیکی و بادکنک که حاوی آب هستند، استفاده کنید. با این کار هم لذت می‌برید و هم به مقدار زیاد آب نیازی نخواهید داشت. 


۳. طبیعت‌گردی
طبیعت‌گردی یکی از بهترین تفریحات تابستانی است که هزینه چندانی هم ندارد. معمولا در اطراف همه شهرهای ایران، جاذبه‌های طبیعی وجود دارد و خانواده‌ها می‌توانند چند ساعت را از شهر خارج شوند و در طبیعت بگذرانند. ایران فضاهای بسیاری برای کمپ کردن در طبیعت دارد. در تابستان، فضاهای پر از درخت و گیاه خنک‌تر هستند و وقت گذراندن در آن‌ها به رفع خستگی و تازه شدن روحتان کمک می‌کند.
طبیعت‌گردی برای بچه‌ها هم بسیار جذاب است و سرگرمی‌های تابستانی مختلفی برای آن‌ها دارد؛ از نقاشی کشیدن روی سنگ‌ها گرفته تا مأموریت اکتشاف حشرات و شناخت آن‌ها. بچه‌ها در طبیعت می‌توانند تجربه‌های مختلفی مثل بازی با گِل، خاک و آب را داشته باشند. 


۴. ورزش
ورزش در تابستان هم برای سلامت جسمانی شما مفید است و هم انرژی بالای تابستانی بدنتان را تخلیه می‌کند. ورزش‌های آبی بهترین انتخاب برای تابستان هستند، اما ورزش‌هایی مثل والیبال، دوچرخه سواری و کوهنوردی هم انتخاب‌های مناسبی برای سپری کردن عصرهای تابستانی محسوب می‌شوند. 
نیازی نیست به‌صورت حرفه‌ای یک ورزش را دنبال کنید. وقتی به‌عنوان تفریح ورزش می‌کنید، هم نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنید، هم سرگرم می‌شوید و هم سلامت جسم و روانتان را تأمین خواهید کرد. برای ورزش حتی می‌توانید از ابزارهای ورزشی که در پارک‌های شهرهای مختلف تعبیه شده‌اند، استفاده کنید و در کنار تحرک جسمی، از هوای خنک پارک هم لذت ببرید.


۵. باد‌بادک بازی
بادبادک بازی یکی از تفریحات تابستانی قدیمی است. ساختن یک بادبادک، وصل کردن نخ به آن و دویدن برای بالا رفتن بادبادک سن و سال نمی‌شناسد و همه را به وجد می‌آورد! در بازار بادبادک‌های آماده هم با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند، اما اگر می‌خواهید با فرزندتان زمان بگذرانید، خودتان بادبادک بسازید. از فرزندتان بخواهید برای طرح بادبادک ایده‌پردازی کند و شما نیز در ساخت آن به کودک کمک کنید.
در بعضی از شهرها در روزهای خاصی از تابستان، جشنواره بادبادک برگزار می‌شود. در این جشنواره مردم با بادبادک‌هایشان دور هم جمع می‌شوند و باهم بادبادک‌ها را به هوا می‌فرستند. اجتماع بادبادک‌ها در آسمان کودک‌ها و بزرگ‌ترها را هیجان‌زده می‌کند و یک تفریح تابستانی جذاب است. 


سخن پایانی:
برای اینکه تابستان را جذاب سپری کنید، همیشه نیاز نیست هزینه زیادی صرف کنید تا به شهرهای ساحلی سفر کنید. سفر تنها یکی از تفریحات تابستانی است؛ شما حتی در خانه هم می‌توانید تابستانی جذاب و سرگرم‌کننده داشته باشید. روزهای طولانی این فصل را با گشت‌وگزار در طبیعت یا تماشای فیلم و خواندن کتاب و گوش دادن به پادکست در خانه بگذرانید. تابستان بهترین فصل برای این است که چیزهای تازه یاد بگیرید و با تجربه‌های جدید وارد فصل‌های جدید شوید.
از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، دعوت می کنیم تا با دنبال کردن ایران تاپ فایو در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، از خواندن آخرین مطالب ما بهره مند شوید و اطلاعات خود را در رابطه با مواردی همچون لایف استایل، ورزش، گردشگری، آشپزی و… افزایش دهید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید