۵ جاذبه گردشگری که احتمال ارتباط با دنیای ماوراءالطبیعه را نشان می‌دهند

روایت‌های مرموز و عجیب از ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا


Admin Irantop پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه دارید، خواندن این مقاله برای شما جذاب است. در سراسر دنیا جاذبه‌های گردشگری مرموز و ترسناکی وجود دارد که داستان‌ها و روایت‌هایی شبیه به فیلم‌های ترسناک درباره آن‌ها نقل می‌شود. چیزی که این داستان‌ها را ترسناک‌تر می‌کند این است که این مکان‌ها واقعا وجود دارند و افراد بسیاری گفته‌اند این داستان‌ها و روایت‌ها را به چشم دیده‌اند. به همین دلیل هنوز کسی نمی‌داند این داستان‌ها افسانه هستند یا واقعا اتفاق افتاده‌اند! این مقاله از ایران تاپ فایو، شبیه به فیلم‌های ترسناکی است که بر اساس واقعیت ساخته شده است. در این مقاله ۵ جاذبه گردشگری مخوف را نام می‌بریم و داستان‌هایی که درباره آن‌ها وجود دارد را روایت می‌کنیم. 

 

۵ جاذبه گردشگری مرموز در سراسر دنیا
در مکان‌های مرموزی که در ادامه نام می‌بریم، اتفاقات و تجربه‌های ترسناکی رخ داده که ارتباط انسان‌ها با ماوراءالطبیعه ارا نشان می‌دهد. بعضی از مردم درباره ارتباط با موجودات فضایی و یوفوها صحبت می‌کنند و بعضی دیگر به ارواح و تسخیر اماکن توسط آن‌ها اعتقاد دارند. در ادامه به سراغ داستان‌های هیجان‌انگیز و مرموز این مکان‌ها می‌رویم و آن‌ها را روایت می‌کنیم. 

 

۱. جنگل خودکشی ژاپن
جنگل آئوکیگاهارا در ژاپن یکی از مکان‌هایی است که سالانه افراد زیادی در آن خودکشی می‌کنند! این جنگل پر از درخت است و به دریای درختان نیز شهرت دارد. معمولا تعداد زیادی بازدیدکننده در جنگل حضور دارند، اما بخاطر تراکم درخت‌ها، کم‌تر پیش می‌آید که کسی در حین گشت‌وگذار در جنگل، شخص دیگری را ببیند. جنگلبان‌ها و داوطلب‌های تمیز کردن جنگل، اجساد را پشت درخت‌ها پیدا می‌کنند و آن‌ها را برای تدفین به پایگاه پلیس نزدیک جنگل می‌برند.
در نگاه اول این جنگل یک مکان زیبا برای طبیعت‌گردی به نظر می‌رسد؛ اما در بطن ماجرا، بسیاری از افرادی که وارد جنگل می‌شوند، دیگر هیچوقت از آن بیرون نمی‌آیند. هنوز کسی نمی‌داند علت این‌همه خودکشی در جنگل چیست؛ آیا بخاطر شهرت این جنگل در زمینه خودکشی این اتفاق می‌افتد یا به ماوراءالطبیعه ارتباط دارد؟ 
در ادامه به ۲ نظریه‌ای که درباره علت خودکشی در این جنگل وجود دارد اشاره می‌کنیم:

  • گفته می‌شود راهبان قدیمی ژاپن برای عبادت به این جنگل می‌رفتند و خودکشی یکی از آیین‌های عبادی بود که در این مکان اجرا می‌کردند.
  • ممکن است افراد از قبل قصد خودکشی داشته باشند و فقط بخاطر شهرت جنگل آئوکیگاهارا در این زمینه، آن را برای خودکشی انتخاب کرده باشند.

دولت ژاپن تابلوهای زیادی با جملات انگیزه‌بخش برای پیشگیری از خودکشی مردم در سراسر جنگل نصب کرده است، اما نصب این تابلوها تأثیر چندانی در کاهش نرخ خودکشی در این جنگل نداشته است. 

 

۲. دخمه مرده‌های پاریس
دخمه پاریس به‌عنوان بزرگ‌ترین گورستان زیرزمینی جهان شناخته می‌شود و از راهروها و تونل‌های پیچ‌درپیچ زیرِ شهر پاریس ساخته شده است. قسمت ترسناک دخمه این است که دیواره‌های این تونل‌ها با استخوان‌های اجساد پوشانده شده است که نشان می‌دهد تعداد بی‌شماری انسان در این دخمه‌ها دفن شده‌اند. در قرن ۱۸ مشکلات بهداشتی مسئولان را به ساخت این گورستان وادار کرد تا اجساد را در یک قبر دسته‌جمعی دفن کنند.
روایت‌های ترسناکی درباره این گورستان وجود دارد. یکی از روایت‌ها می‌گوید یکی از نگهبان‌های این سایت گردشگری، به تنهایی وارد تونل‌ها شد؛ اما گم شد و نتوانست خود را نجات دهد؛ بقایای جسد او سال‌ها بعد در تونل‌ها پیدا شد. روایت ترسناک‌ دیگر درباره این دخمه‌ها به دوربینی برمی‌گردد که در سال ۱۹۹۰ پیدا شد. در این ویدیو، مردی از خود فیلم گرفته بود. او در این فیلم ترسیده بود و گویی در دخمه‌ها گم شده بود. این مرد هیچوقت پیدا نشد و هنوز معمای آن حل‌نشده باقی مانده است!
بازدیدکننده‌هایی که در دخمه مرده‌های پاریس قدم می‌زنند، درباره نشانه‌های ماوراءالطبیعه صحبت می‌کنند و اعتقاد دارند ارواح اجساد هنوز در این دخمه هستند. صدای قدم زدن، مویه و پچ‌پچ، صداهایی است که بازدیدکننده‌های بسیاری ادعا کرده‌اند آن‌ها را می‌شنوند.

 

۳. منطقه ۵۱ آمریکا
اغلب جاذبه‌های گردشگری مرموزی که در این مقاله نام می‌بریم، تاریخی هستند و از مدت‌ها قبل وجود دارند، اما منطقه ۵۱ آمریکا یک مکان مرموز مدرن است که هنوز هم راز آن پنهان باقی مانده. این منطقه یک پایگاه نظامی است که دولت آمریکا تا سال ۲۰۱۳ وجود آن را تأیید نکرده بود. این منطقه تحت تمهیدات امنیتی شدید قرار دارد؛ به همین خاطر افسانه‌های بسیاری درباره آن مطرح شده است.
یکی از افسانه‌ها به حادثه رازول مربوط می‌شود. در سال ۱۹۴۷ در منطقه رازول آمریکا یک شیء پرنده مشاهده شد و روزنامه ایالات متحده مشاهده یک یوفو (سفینه فضایی) را منتشر کرد؛ اما این خبر در نطفه خفه شد و مقامات سیاسی و نظامی اجازه درز اطلاعات بیشتر را ندادند. بسیاری از افراد معتقدند بقایای این سفینه فضایی و اجساد موجودات فضایی در منطقه ۵۱ نگهداری می‌شود. جالب است بدانید که شاهدانی که از نزدیکی این منطقه عبور کرده‌اند، درباره مشاهده اشیاء عجیب و نورهای غیرطبیعی در آسمان این منطقه صحبت می‌کنند. 
به نظر می‌رسد در منطقه ۵۱ آمریکا آزمایش‌های عجیب، مرموز و مخفیانه‌ای برای ارتباط با یوفوها و تکنولوژی‌هایی که انسان هنوز حتی درکی از آن‌ها ندارد، انجام می‌شود. 

 

4. هتل استنلی 
هتل استنلی یکی از مرموزترین هتل‌های دنیاست که در آمریکا قرار دارد. فریلین استنلی، مدیر برند اسننلی موتورز، در ابتدا این هتل‌ را به‌عنوان اقامتگاهی برای ثروتمندان ساخت؛ اما کم‌کم اتفاقات عجیبی در این هتل رخ داد و باعث شد که به عنوان یک مکان تسخیرشده شناخته شود. بسیاری از افراد بر این باورند روح آقای استنلی و همسر او این هتل را تسخیر کرده است؛ بعضی می‌گویند شبحی شبیه آقای استنلی دیده‌اند که برای لحظه‌ای دیده می‌شود. آن‌ها همچنین می‌گویند صدای پیانویی که همسر آقای استنلی با آن آهنگ می‌زد، هنوز در هتل به گوش می‌رسد.
هتل استنلی الهام بخش رمان و فیلم ترسناک معروف «درخشش» بوده است؛ استیون کینگ شبی به همراه همسرش در این هتل به تنهایی سپری کرده است و در همان زمان ایده نوشتن رمان درخشش به ذهنش رسیده است. در این داستان، نویسنده‌ای به همراه خانواده‌اش به‌عنوان سرایدار فصل زمستان یک هتل استخدام می‌شود. راه‌های منتهی به این هتل در زمستان مسدود است و این خانواده مجبور بودند تمام زمستان را در انزوا سپری کنند. اتفاقات ماورا الطبیعه و انزوای خانواده باعث جنون پدر خانواده می‌شود و او را برای کشتن خانواده‌اش ترغیب می‌کند.
 

اتاق‌های مخوف هتل استنلی
داستان‌های ترسناک هتل استنلی اینجا به پایان نمی‌رسد. در این هتل چند اتاق ترسناک و مخوف وجود دارد که در ادامه داستان آن‌ها را هم روایت می‌کنیم.

  • اتاق ۲۱۷: ترسناک‌ترین اتاق هتل که استیون کینگ رمان «درخشش» را در آن نوشته است. در این اتاق اتفاق‌های غیرمنطقی مثل حرکت بی‌دلیل اشیا و خاموش و روشن شدن چراغ‌ها دیده می‌شود. جیم کری، بازیگر کمدی مشهور، در پروژه «خنگ و خنگ‌تر» قصد داشت شبی در اتاق ۲۱۷ هتل استنلی اقامت داشته باشد، اما نیمه‌های شب از اتاق بیرون آمد و به‌جای دیگری رفت!
  • اتاق ۴۰۱: مسافران این اتاق هنگام اقامت تصور می‌کنند کسی در حال تماشای آن‌هاست. آن‌ها صدای قدم زدن در اتاق را می‌شنوند و بعضی می‌گویند شبح یک مرد قد بلند را در اتاق دیده‌اند.
  • اتاق ۴۱۸: در این اتاق با فرا رسیدن شب و خاموش شدن چراغ‌ها، صدای بازی، خنده و گریه بچه‌ها به گوش می‌رسد. بعضی از مهمان‌ها می‌گویند در طول شب احساس کرده‌اند کسی به آرامی آن‌ها را لمس می‌کند.

 
5. جزیره عروسک‌ها
یکی از مخوف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا، جزیره عروسک‌ها در نیو مکزیکو است. در این جزیره عروسک‌های ترسناکی از درخت‌ها آویزان شده‌اند که بعضی از آن‌ها بخاطر گذر زمان، شکل ترسناکی پیدا کرده‌اند. جزیره عروسک‌ها در ابتدا یک جزیره معمولی در نیو مکزیکو بود، اما در سال ۱۹۵۰ مردی به نام دون جولین سانتانا باررا به این جزیره رفت و برای ۵۰ سال به تنهایی در آنجا زندگی کرد. این شروع داستان ترسناک جزیره عروسک‌ها بود و جولین به یکی از مرموزترین شخصیت‌های نیو مکزیکو تبدیل شد.
داستان عروسک‌ها از جایی شروع شد که جولین جسد بی‌جان دختری که در کانال‌های اطراف جزیره غرق شده بود را پیدا کرد. او بعد از آن تصور می‌کرد روح دختر جزیره را تسخیر کرده است. جولین برای آرام کردن روح دختر، عروسک‌هایی که در کانال‌ها یا زباله‌های اطراف پیدا می‌کرد را به درخت‌ها می‌آویخت. یکی از وقایع ترسناک جزیره، مرگ جولین بود. او در سال ۲۰۰۱ در همان‌جایی که جسد دختر را پیدا کرده بود غرق شد. بعضی از مردم بر این باورند که علت مرگ جولین انتقامی بود که روح دخترک از او گرفت!
جزیره عروسک‌ها فضایی تاریک، متروک و مه‌آلود دارد و عروسک‌های کهنه از تمام درخت‌های آن آویزان هستند. بعضی از بازدیدکننده‌ها می‌گویند صداهای عجیبی از سمت عروسک‌ها شنیده‌اند و حتی احساس کرده‌اند که عروسک‌ها حرکت می‌کنند. این افراد می‌گویند جزیره و عروسک‌ها هنوز در تسخیر ارواح است.

 

سخن پایانی
در این مقاله ۵ تا از مخوف‌ترین مکان‌های روی زمین را مورد بررسی قرار دادیم و داستان‌هایی که درباره آن‌ها وجود دارد را روایت کردیم. تصمیم‌گیری درباره اینکه این روایت‌ها واقعی هستند یا زاده ذهن بازدیدکننده‌ها و شاهدها هستند، برعهده شماست! آیا تجربه‌ای از ماورالطعبیه دارید؟ در کامنت‌ها راجع به این تجربه‌های عجیب برای ما بنویسید و اگر شما نیز مکان عجیب دیگری می‌شناسید، به ما معرفی کنید.
 



شما هم عضو خبرنامه ما شوید

،با ثبت ایمیل خود در خبرنامه ایران تاپ فایو از آخرین مطالب، به محض انتشار مطلع شوید

برای گپ زدن با کاربران، ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید


ایران تاپ فایو را در رسانه های اجتماعی !دنبال کنید

مطالب ما را در رسانه های اجتماعی نیز می توانید !دنبال کنید